دانشنامه ی اسکورپین

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

بازی مورتال کامبت

<-Text2->


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
<-Text3->
scorpion
5:17
پنج شنبه 26 تير 1388

 

Scorpion.png

نام واقعی: هانزو هاساشی-Hanzo Hasashi

سن: در هنگام مرگ 32 سال ( اما الان به عنوان یه موجود جهنمی محسوب می شه)

قد: 1 متر 89 سانتی متر

وزن: 95 کیلوگرم

زادگاه: قلمرو زمین ،( بعد از مرگ، در قلمرو زیرین متولد شد.)

سکونت: قلمرو زیرین

نژاد: شبح ( سابقا انسان)

فرقه: شیرای ریو (Shirai Ryu)

دشمنان:

Quan Chi Elder Gods Onaga Sub-Zero Moloch Drahmin


سلاح ها:

Kunai (All appearances) Mugai Ryu (MK:D, MK:U, MK:A) Axe (UMK3, MKT) Long Sword (MK4, MKG) Ninja Sword (MK:DA, MK:2011)


سبک های مبارزه:

Styles Hapkido (MK:DA, MK:D, MK:U, MK:A) Moi Fah (MK:D, MK:U) Pi Gua (MK:DA


دسته:

در اولین خط داستانی بی طرف

 

در دومین خط داستانی ناخواسته اهریمن

 


ظهور:

Mortal Kombat#

Mortal Kombat II#

Ultimate Mortal Kombat 3#

Mortal Kombat Trilogy#

MK Mythologies: Sub-Zero#

Mortal Kombat 4#

Mortal Kombat Gold#

MK: Deadly Alliance#

MK: Tournament Edition#

MK: Deception#

MK: Unchained#

MK: Shaolin Monks#

MK: Armageddon#

MK vs DC Universe#

Mortal Kombat (2011)#

 


طراح:

    • Daniel Pesina (MK, MKII)
    • John Turk (UMK3, MKT, MK4, MKG
    • Sal Divita (MKM:SZ)
    • Chris Casamassa (first film, Conquest)
    • J.J. Perry (second film
    • Ian Anthony Dale (MKR) and (MKL)
    • Anthony Demarco (Live Tour)
    • Ed Boon (voice)
    • Patrick Seitz (MKvsDCU, MK 2011[1])


اسکورپیون یا عقرب یکی از نینجاهای احیا شده در سری بازی مبارزات مرگبار هست. از امتیازات او اینه که به همراه ریدن و ساب زیرو در تمامی سری های مبارزات مرگبار حضور داره. اسکورپیون یکی از کاراکترهای محبوب این سری بازی هاست. او سابقا جزو گروه آدمکش شیرای ریو با نام هانزو هاساشی بود.'

 

محتویات

 [نهفتن

درباره اسکورپیون


او در قبیله نینجاهای شیرای ریو در ژاپن به دنیا اومد. این موضوع به خوبی مشخصه که پدر هانزو هاساشی (Hanzo Hasashi) که خودش سابقا عضو گروه شیرای ریو (Shirai Ryu) بود؛ وقتی فهمید پسرش می خواد به گروه بپیونده؛ هانزو رو به عنوان پسر خودش انکار کرد؛ چرا که نمی خواست پسرش به عنوان به قاتل در گروه عضو بشه و آرزوی این رو داشت که وی برخلاف خودش، یه زندگی آروم رو داشته باشه.. با این حال هانزو به گروه نینجاها پیوست.

هانزو بین قبیله یکی از بهترین شینوبی ها (Shinobi) بود و به دلیل مهارت های باور نکردنیش در نینجوتسو ، لقب (( عقرب)) رو به دست اورد. او همیشه سعی می کرد تا برای افتخار افرینی برای رئیس قبیله و گروه تلاش کنه ؛ با این حال وقتی هانزو از سوی جادوگر پست یعنی کوان چی ماموریت پیدا کرد تا نقشه مقدس عناصر و الواح رو از معبد شائولین بدزده ؛ او توسط یکی از جنگجویان لین کوای (Lin Kuei) به نام ساب زیرو ( Sub-Zero) به طور وحشیانه کشته شد. (البته این ساب زیرو همون بی هان هست که بعد ها با ماهیت نوب سایبات ظهور پیدا می کنه.) درنتیجه خانواده و قبیله او توسط کوان چی که به لین کوای قول داده بود؛ به طور فیجع تارومار شد. (نویسنده: یعنی آدم منافق دو رو به این کوانچی می گن!!!!!). روح اسکورپیون به قلمرو زیرین فرستاده شد و در اونجا طلسم گشت. او دوباره در زندان ارواح (Prison of Souls) با ساب زیرو بزرگ مبارزه کرد اما باز شکست خورد و این کار باعث شد تا جنگجوی لین کوای فرار کنه.

 

Mortal Kombat



دو سال بعد از کشته شدن توسط ساب زیرو بزرگ ، کوان چی اسکورپیون رو احیا کرد و به قلمروی زمین بازگرداند تا با شنگ سانگ در اجرای مسابقات همکاری کنه. طبق گفته کوان چی اگر او در این مسابقه ساب زیرو بزرگ رو شکست می داد؛ می تونست که انتقام خود و قبیله اش رو از اون بگیره و در صورت شکست خوردن ؛ روح او به مکان فراموش شده ای تبعید می شد. این امر محقق نمی شد تا این که لو کنگ گورو رو شکست داد ؛ با این کار او به ساب زیرو بزرگ دست یافت و با شکست دادن و سوزاندن او، انتقام خود رو از اون گرفت. بلافاصله بعد از این کار او آتش گرفت و خاکستر شد و در قلمرو زیرین افتاد.

Mortal Kombat 2


بعد از مدتی در قلمرو زیرین ، اسکورپیون مطلع شد که در دنیای خارج (Outworld) مسابقه جدیدی برگزار شده و ساب زیرو در اون شرکت کرده. با این خبر او شوکه و خشمگین شد چرا که قاتل او به نحوی به زندگی برگشته بود. اسکورپیون تصمیم گرفت تا ساب زیرو رو به طور کامل نابود کنه ؛ بنابراین در مسابقات شائوکان حضور یافت. اما در یکی از مسابقات ساب زیرو ، وقتی مشاهده کرد که ساب زیرو پس از شکست دادن رقیب خود، به او رحم کرده؛ فهمید که او برادر کوچک قاتل خود هست. (نویسنده: این ساب زیرو همون کوای لیانگ برادر بی هان هست.). پس از این واقعه اسکورپیون برای فرونشاندن خشم خود تصمیم گرفت تا به جای انتقام ، از این برادر کوچکتر محافظت کنه. اما ساب زیرو دلیل این رو نمی دونست.

 

Ultimate Mortal Kombat 3/ Trilogy



وقتی حمله شائوکان به زمین با شکست روبرو شد؛ اسکورپیون به طور سهوی آزاد گردید و بار دیگه به زمین اومد. او نه با کسی دوست و هم پیمان بود و نه با کسی دشمنی داشت. با این حال شائوکان که توانایی های زیاد اونو به عنوان یه نینجا دیده بود؛ از او خواست تا با اون هم پیمان بشه. اسکورپیون این پیمان رو پذیرفت اما طول نکشید که از پیمان خود سرباز زد چرا که فهمیده بود ساب زیرو نیز به عنوان یکی از جنگجویان برگزیده زمینی ، مورد هدف شائوکان قرار گرفته؛ بنابراین در مبارزه نهایی با امپراطور اهریمن ، طرف جنگجویان زمینی رو گرفت. (نویسنده: مگه فیلم هندیه........!؟) با شکست شائوکان و زیر دستانش؛ وضعیت زمین به حالت عادی برگشت و اسکورپیون بار دیگه به قلمرو زیرین بازگشت. (نویسنده: اینم بیکاره ها!!!! هی میاد زمین هی برمیگرده زیرزمین.................قافیه رو داشتین!!)

 

Mortal Kombat 4/Gold



مدتی بعد از بازگشت او به قلمرو زیرین، اسکورپیون شنید که همسر و فرزند او به قتل رسیدند. (نویسنده: ادم یاد فیلم اوشین میفته!!) او با کوان چی جادوگر روبرو شد؛ کوان چی به او گفت که عامل این قتل کسی نیست جز ساب زیرو. با شنیدن این خبر خشم سراسر وجود اسکورپیون رو فرا گرفت و بر این شد که ساب زیرو رو همانند برادرش نابود کنه. اما بعدا کوان چی این موضوع رو فاش کرد که او اسکورپیون رو فریب داده تا ساب زیرو رو به جای خودش قاتل معرفی کنه به منظور اینکه اسکورپیون دست از حفاظت او برداره. بعد از اون کوان چی اراده کرد تا اسکورپیون رو به قلمرو زیرین برگدونه اما اسکورپیون با یه حرکت سریع به سمت او دوید و هردوی اونا به اون قلمرو بازگشتند. (نویسنده: بنده رسما یه تحقیق هفت ، هشت ساله کردم و فهمیدم کوان چی بچه مامان و باباش نبوده...............................!!!!)

 

Mortal Kombat: Deadly Alliance



بعد از این واقعه، از اونجا که کوان چی در تله افتاده بود؛ برای سال های متمادی توسط اسکورپیون به منظور انتقام شکنجه داده می شد. کوان چی شانس کمی برای فرار داشت چرا که قدرت او در قلمرو زیرین ضعیف شده بود و بالعکس او، اسکورپیون قدرتش افزایش یافته بود. کوان چی بعد از مدتی با دو تن از نژاد های oni به نام های مولاک (Moloch) و درامین (Drahmin) ملاقات کرد که علیه اسکورپیون می جنگیدند. مدتی بعد از این ملاقات کوان چی از طریق پوتالی موفق به فرار شد؛ اسکورپیون وی را تعقیب کرد؛ اما متوجه شد که علی رغم کوان چی ، پورتال اونو به جای دیگه ای فرستاده ؛ با این جال او به تعقیب خودش ادامه داد تا در نهایت در اقامتگاه شنگ سانگ سر در اورد و در اونجا با مولاک و درامین که کمین او نشسته بودند؛ مواجه شد. درامین و مولاک اسکورپیون رو شکست دادن و وی رو به مکانی به نام Soulnado تبعید کردند به امید اینکه نینجای شبح برای همیشه نابود می شه. (نویسنده: نه خیر فایده نداره....این اسکورپیون هی دم به دقیقه می برنش این قلمرو ، اون قلمرو اخر سرش هم بر می گرده زیرزمین! می خوام یه داستان بنویسم به نام اسکورپیون، مسافر قلمروها!!!)

 

Mortal Kombat: Deceptin



اسکورپیون توانست که قبل از اینکه در Soulnado نابود بشه به مکانی به نام Viod فرار کنه. او در اونجا خدایان ارشد رو ملاقات کرد و برای همیشه به خاطره اون چیزی که دیده بود تغیییر کرد. (نویسنده: به قول معروف متحول شد!!). همچنین او مشاهده کرد که ریدن خدایی خودش رو قربانی کرد تا جلوی اوناگا رو بگیره و اینکه اوناگا در حال سیطره و پیش روی بود. خدایان ارشد قدرت های ماورای طبیعی وی رو افزایش دادند؛ طوری که حالا او قهرمان خدایان ارشد شده بود. خدایان ارشد به او ماموریت دادند تا به جستجوی اوناگا بپردازه و قبل از تخریب قلمروها توسط وی، اون رو نابود کنه. (نویسنده: من که چشمم آب نمی خوره................!). اسکورپیون به دنیای خارج رفت تا مانع دستیابی اوناگا به لوح امیولت که دست کوان چی بود و همچنین شوجینکو بشه. او حتی در این راه با نام خدایان ارشد با شوجینکو جنگید؛ ما شکست خورد. در پایان او اوناگا رو بین قلمرو ها پیدا کرد و با وی به مبارزه پرداخت ولی فهمید که قادر به شکست دادن او نیست و تنها کسی که می تونه از پس اوناگا بر بیاد شخص شوجینکو هست.

Mortal Kombat: Armageddon


بعد از مدتی ، اسکورپیون دیگه مایل نبود تا در خدمت خدایان ارشد باشه. (نویسنده: والا منم بودم همین کار رو می کردم.....این خدایان به اصطلاح ارشد بیشتر نقش مترسک رو دارن تا حفاظت!). با این حال خدایان ارشد به او وعده دادن تا در صورت ادامه همکاری ، قبیله شیرای ریو به همراه همسر و فرزندش رو دوباره احیا کنن. پس از پذیرفتن اسکورپیون، قبیله او به همانند خودش در جهنم دوباره زاده شدند. اسکورپیون تعهد کرد تا با نابودی دو کس انتقام خدایان ارشد رو بگیره و مانع واقعه آرماگدون بشه؛ و اون دو شخص کسی نبودند جز دیگان (Deagon) و تیون (Taven). هنگامی که تیون به راه خود ادامه می داد تا در مقابل برادرش دیگان بایسته؛ گروه اسکورپیون ناگهان ظاهر شده و به او حمله کردند ؛ اما از اونجایی که اونا توانی مقابله با تیون نیمه خدا رو نداشتند؛ اسکورپیون با استفاده از قدرت خود تعدای اسکلت غول پیکر رو از قلمرو زیرین فراخوند تا به تیون حمله کنن؛ با این حال تیون بر این وضعیت چیره گشت و تنها اسکورپیون ماند تا با او مبارزه کنه. در این مبارزه نینجای شبح شکست خورد و ناپدید گشت. بعدها اسکورپیون در نبرد آرماگدون شرکت کرد و کشته شد. جسد او هنگامی مشاهده شد که Kori Blade ساب زیرو در ستون فقراتش فرو رفته بود. (نویسنده: روحش شاد!)

 

Mortal Kombat v.s DC Universe


در ابتدای ماجرا اسکورپیون جنگ بین لوکنگ و ساب زیرو رو قطع نمود. پس از شکست خوردن توسط لو کنگ ؛ اوبه همراه فلش (Flash) به مکانی دیگه منتقل شد و در اونجا بوسیله بت من (Bat Man) به دام انداخته و تضعیف شد. بعد از مدتی اسکورپیون از محل فرار کرد و پس از گذشت مدت زمانی ساب زیرو رو به قلمروی زیرین اورد و در با وی درگیر شد. این درگیری سبب شد تا کوان چی آزاد بشه. کوان چی ساب زیرو رو پیش ریدن فرستاد تا به او هشدار بده تا برای جلوگیری از نابودی دنیا باهم متحد بشند و همزمان اسکورپیون رو فرستاد تا به دنبال شاهزاده کیتانا بگرده.

او به گوتام (gotham) رفت و در اونجا با جوکر (Joker) روبرو گشت ؛ کسی که احمقانه سعی می کرد تا هیاهو به پا کنه و توسط اسکورپیون کتک مفصلی خورد. (نویسنده: جیگر کامبت باز ها خنک شد!!!) او شاهزاده کیتانا رو در اونجا نیافت و به دنبال این ماجرا، وی به مقر وندر ومن (Wonder Woman) رفت؛ اما وندر ومن اجازه نداد که اسکورپیون در اونجا به جستجو بپردازه. پس از مدتی اسکورپیون به Metropolis رفت و در اونجا Superman رو مشاهده کرد. و پس از کشمکش با وی مبارزه نمود. در این هنگام کیتانا که چهره ای عصبانی داشت روبروی اسکورپیون ظاهر گشت. اسکورپیون چاره ای نداشت تا با وی بجنگه. بعد از شکست کیتانا کوان چی ظاهر گشت و به اسکورپیون دستور داد تا کیتانا رو پیش ریدن ببره. در اونجا کیتانا توسط جنگجویان دیگه با خبر شد که موجودی به نام دارک کان (Dark Kahn) قصد ادغام و نابودی دنیا رو داره.

بعدها اسکورپیون به همراه شنگ سانگ و باراکا هم تیم شد تا کاپیتان مارول (Capitan Marvel) رو به قلمروی زیرین بکشونه و شکستش بده. مدتی بعد، اسکورپیون با ساب زیرو هم تیم شد؛ اونا به وو شی اکادمی (Wu Shi Academy) رسیدند. اسکورپیون و ساب زیرو در اونجا با لکس لاتور (Lex Lathor) و کت ومن (Cat Woman) روبرو شدند. اگر چه ساب زیرو کت ومن رو همونجا منجمد کرد ؛ (نویسنده: حال کنین....ناسلامتی ساب زیروی دیگه!!! به این می گن یه جنگجوی سریع السیر!) ولی او و اسکورپیون از لکس لاتور شکست خوردند. (نویسنده: خاک تو سرتون......................آبروی مانو بردین!!......دوتا نینجا حریف یه آدم نمی شین!؟ من جاتون بودم تو سری بعد کامبت نمی اومدم!!)

 


برخی از نکات ناچیز:

- از جمله نکات جالب اینه که ، اد بون صراحتا در انظار عمومی بیان کرده که تنها کاراکتر مورد علاقش ، اسکورپیون هست و بدون اسکورپیون مورتال کامبت مفهوم نداره. اد بون حتی شخصا به جای اسکورپیون نیز گویندگی کرده.

- در نسخه UMK3 ، اسکورپیون و کلاسیک ساب زیرو ، تنها کاراکتر های هستند که فتالیتیشون سانسوری هست.



تعداد بازدید از این مطلب: 2441
بازدید : 2441

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









<-Text1->

این وبسایت چطور است؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود